Oddychové čítanie: Špionky od koní

24.03.2021

Ako malá som bola posadnutá knihami o koňoch. Ako čas bežal postupne sa prioritami samozrejme stali iné veci až do teraz, keď mi pri vchode zazvonil kuriér s balíčkom. A ja som hneď musela tieto dve knižky Špionky od koní preskúmať za naozaj rozprávkovú cenu.  A tak sa moja dlhoročná zbierka v mojej knižnici opäť začala rozrastať. Teraz máme určite viacerí z nás plno času aj na čítanie.

Kniha je veľmi pekne napísaná so zaujímavým príbehom dievčat, ja som sa osobne vžila s touto knižkou a pevne verím, že sa aj vy :-) Nebude dopredu nič prezrádzať, prečítajte a sami uvidíte a určite mi dajte vedieť.


Dovolím si teraz napísať Vám krátky textík z obsahu, aby ste aspoň približne vedeli načo sa tešiť :-)

V teplom augustovom popoludní krúžia vysoko na nebi lastovičky. Sedím na drevenej ohrady. Sledujem koníky, ako sa pokojne pasú. Grošovaná kobylka čuchá, či môj zošit nie je náhodou z jedlého papiera. Hladkám ju. Má v očiach niečo mystického. Môže byť spriaznenou dušou človeka kôň? Verím, že áno. Náš príbeh je o stratenom koni, troch kamarátkach a množstvom dobrodružstva. Možno je to taky príbeh o hľadaní. A koníky? Tie nás sprevádzajú od nepamäti, veď na koňoch prichádzali do českej kotliny a moravských rovín so svojimi vozmi pred mnohými tisíckami rokov prví poľnohospodári, nasledovaní osadníkmi doby bronzovej, sarmatskými jazdcami, Keltmi, Germánmi, Rimanmi a nakoniec národy Slovanov. Máme ich aj v povestiach, veď knieža Přemysl býva najčastejšie zobrazený, ako orie s koňmi a tým, kto ho našiel, je biela kobyla kňažnej Libuše.


A mám tu pre vás aj súťaž:

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky